Linképítés

Linképítés

A linképítés a keresőoptimalizálás (SEO, Search Engine Optimalization) részfolya-
mata, melynek célja, hogy az adott webol-
dalra minél több és erősebb külső hivat-
kozás, link vezessen, ezáltal a weboldal látogatottsága – és az adott szolgáltatás iránt érdeklődők, azt igénybe vevők száma – növekedjék.

Reciprokális link: két webhely közötti kölcsönös hivatkozást nevezünk, melynek célja a kétirányú forgalomgenerálás. Mi-
nél nagyobb bizalmi indexszel rendelkező, minőségi weboldalon jelenik meg a hivat-
kozás, értéke annál nagyobb.

A hasznos (forrás-) linkek jellemzője, hogy rendszeresen látogatott, magas Page-
Rank értékkel rendelkező weboldalakról származnak, valamint hogy önmagában is értékes, hasznos tartalom részét képezik.

Forrás:Wikipédia-Linképítés

Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO) a weblap keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti “normál” avagy nem fizetett keresési eredményekben.

Általánosságban minél előbb, azaz job-
ban rangsorolva a találati oldalon és többször jelenik meg egy oldal a találati listában, annál több látogatást szerez a kereső használóitól.
Internetes marketing stratégiaként a SEO figyelembe veszi a keresőmotorok műkö-
dését, az emberek keresési hajlamát, a keresési szavakat vagy kulcsszavakat, a célközönség preferált keresőit.

A keresőbarát kifejezés az olyan CMS-ekre, weboldalakra, menükre, képekre, videókra, online boltokra használható, amelyeken elvégezték a keresőoptima-
lizálás folyamatát.

Forrás: Wikipedia-Keresőoptimalizálás