Linképítés

Linképítés a SEO egyik legfontosabb eleme. Az a folyamatot, amikor az oldalunkra mutató minél több és erősebb külső linket hozunk létre.

Linképítés

A linképítés a keresőoptimalizálás (SEO, Search Engine Optimalization) részfolya-
mata, melynek célja, hogy az adott webol-
dalra minél több és erősebb külső hivat-
kozás, link vezessen, ezáltal a weboldal látogatottsága – és az adott szolgáltatás iránt érdeklődők, azt igénybe vevők száma – növekedjék.

A hasznos (forrás-) linkek jellemzője, hogy rendszeresen látogatott, magas Page-
Rank értékkel rendelkező weboldalakról származnak, valamint hogy önmagában is értékes, hasznos tartalom részét képezik.

Reciprokális link: két webhely közötti kölcsönös hivatkozást nevezünk, melynek célja a kétirányú forgalomgenerálás. Minél nagyobb bizalmi indexszel rendelkező, minőségi weboldalon jelenik meg a hivat-
kozás, értéke annál nagyobb.

Talán mindenki tisztában van vele, hogy mekkora ereje van a Social médiának. Készíteni kell Facebook oldalt, meg kell adni az elérhetőségét a profilban. Posztok megosztásával, a releváns fórumokon hozzászólásokkal és csoportokban jelen kell lenni. További ilyen jellegű médiák még a Twitter, Instagram, Youtube, stb, stb…

A jó backlink

  • hiteles forrásból származik
  • hasznos, releváns a látogatónak
  • természetes, nem spam

Hiteles link

  • van elérhetőség, kapcsolat menüpont
  • látogatott az oldal
  • minőségi a tartalom

Forrás:Wikipédia-Linképítés

Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO) a weblap keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti „normál” avagy nem fizetett keresési eredményekben.

Általánosságban minél előbb, azaz job-
ban rangsorolva a találati oldalon és többször jelenik meg egy oldal a találati listában, annál több látogatást szerez a kereső használóitól.
Internetes marketing stratégiaként a SEO figyelembe veszi a keresőmotorok műkö-
dését, az emberek keresési hajlamát, a keresési szavakat vagy kulcsszavakat, a célközönség preferált keresőit.

A keresőbarát kifejezés az olyan CMS-ekre, weboldalakra, menükre, képekre, videókra, online boltokra használható, amelyeken elvégezték a keresőoptimalizálás folyamatát.

A keresőoptimalizálási stratégia csak akkor lehet sikeres, ha megfelelő tapasztalatokkal, a marketing teljes szegmensét átlátó szakember segítségével hozza létre. A SEO önmagában csak üres látogatók tömege. 

A keresőoptimalizálás fajtái

  • off page keresőoptimalizálás
  • on page keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás csoportosítása a kulcsszavak összetettsége alapján

  • long tail kulcsszavak
  • short tail kulcsszavak

A keresőoptimalizálás csoportosítása a SEO iránya alapján

  • vertikális keresőoptimalizálás
  • horizontális keresőoptimalizálás

Forrás: Wikipedia-Keresőoptimalizálás

Az itt leírtak a teljesség igénye nélkül, csak ízelítő jelleggel bírnak a SEO tekintetében.

<linkajánlás ebbe a katalógusba>