Linképítés
A linképítés a keresőoptimalizálás (SEO, Search Engine Optimalization) részfolya-
mata, melynek célja, hogy az adott webol-
dalra minél több és erősebb külső hivat-
kozás, link vezessen, ezáltal a weboldal látogatottsága – és az adott szolgáltatás iránt érdeklődők, azt igénybe vevők száma – növekedjék.
A hasznos (forrás-) linkek jellemzője, hogy rendszeresen látogatott, magas Page-
Rank értékkel rendelkező weboldalakról származnak, valamint hogy önmagában is értékes, hasznos tartalom részét képezik.
Reciprokális link: két webhely közötti kölcsönös hivatkozást nevezünk, melynek célja a kétirányú forgalomgenerálás. Minél nagyobb bizalmi indexszel rendelkező, minőségi weboldalon jelenik meg a hivat-
kozás, értéke annál nagyobb.
Talán mindenki tisztában van vele, hogy mekkora ereje van a Social médiának. Készíteni kell Facebook oldalt, meg kell adni az elérhetőségét a profilban. Posztok megosztásával, a releváns fórumokon hozzászólásokkal és csoportokban jelen kell lenni. További ilyen jellegű médiák még a Twitter, Instagram, Youtube, stb, stb…
A jó backlink
- hiteles forrásból származik
- hasznos, releváns a látogatónak
- természetes, nem spam
Hiteles link
- van elérhetőség, kapcsolat menüpont
- látogatott az oldal
- minőségi a tartalom
Forrás:Wikipédia-Linképítés
Keresőoptimalizálás
A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO) a weblap keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti „normál” avagy nem fizetett keresési eredményekben.
Általánosságban minél előbb, azaz job-
ban rangsorolva a találati oldalon és többször jelenik meg egy oldal a találati listában, annál több látogatást szerez a kereső használóitól.
Internetes marketing stratégiaként a SEO figyelembe veszi a keresőmotorok műkö-
dését, az emberek keresési hajlamát, a keresési szavakat vagy kulcsszavakat, a célközönség preferált keresőit.
A keresőbarát kifejezés az olyan CMS-ekre, weboldalakra, menükre, képekre, videókra, online boltokra használható, amelyeken elvégezték a keresőoptimalizálás folyamatát.
A keresőoptimalizálási stratégia csak akkor lehet sikeres, ha megfelelő tapasztalatokkal, a marketing teljes szegmensét átlátó szakember segítségével hozza létre. A SEO önmagában csak üres látogatók tömege.
A keresőoptimalizálás fajtái
- off page keresőoptimalizálás
- on page keresőoptimalizálás
A keresőoptimalizálás csoportosítása a kulcsszavak összetettsége alapján
- long tail kulcsszavak
- short tail kulcsszavak
A keresőoptimalizálás csoportosítása a SEO iránya alapján
- vertikális keresőoptimalizálás
- horizontális keresőoptimalizálás
Forrás: Wikipedia-Keresőoptimalizálás
Az itt leírtak a teljesség igénye nélkül, csak ízelítő jelleggel bírnak a SEO tekintetében.
Összességében egy jól karbantartott, minőségi linkgyűjtemény javíthatja egy weboldal keresőoptimalizálását, de ez csak egy tényező a sok közül.